درمان زانو درد در بارداری

در مطالب بالا برایتان از مهم ترین و شایع ترین علت های زانو درد در دوران بارداری صحبت کردیم و کمی درباره هر یک از آن ها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم.

حال در این بخش می خواهیم به آسانترین و راحترین راه های درمان زانو درد دربارداری برایتان صحبت کرده و درباره آن ها نیز اطلاعاتی هر چند مختصر در اختیارتان قرار دهیم.

برای درمان زانو درد می توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید.

  1. ورزش کنید
  2. استراحت را فراموش نکنید
  3. کفش باردرای مناسب بپوشید
  4. روند افزایش وزن خود را کنترل کنید

ورزش کنید برای درمان زانو درد در بارداری

در بخش مربوط به علت زانو درد خانم های باردار به این مسئله اشاره کردیم که ورزش را بیش از اندازه در این دوران انجام ندهید.

نکته همین جا است، ورزش کردن به اندازه کافی و به روش صحیح در این دوران می تواند به کاهش زانو درد شما کمک زیادی کند.

انجام ورزش های سبک ماننده شنا و پیاده روی به تقویت عضلات اطراف مفصل های شما کمک زیادی می کند.

استراحت را فراموش نکنید

راهکار بعدی برای درمان زانو درد، استراحت کردن صحیح می باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که افزایش وزن در این دوران در حد نرمال طبیعی می باشد اما بیشتر از آن می تواند خطرناک باشد.

بنابراین بهترین کاری که می توانید در صورت افزایش وزن انجام دهید تا فشار زیادی به مفصل های زانو وارد نشود استراحت کردن در فواصل مناسب است.

کفش بارداری برای درمان زانو درد بارداری بپوشید

استفاده از کفش های طبی و مناسب برای دوران بارداری مانع از وارد شدن فشار بیش از اندازه به پاها و ستون فقرات شما خواهد شد.

روند افزایش وزن خود را کنترل کنید

متخصصین بر این عقیده و باور هستند که مهم ترین علت زانو درد افزایش وزن بی رویه می باشد. بنابراین برای اینکه در این دوران افزایش بیش از حد نداشته باشید باید کارهایی را انجام دهید به کنترل این مسئله به شما کمک زیادی می کند.

افزایش وزن خود را در دوران بارداری کنترل کنید

روند افزایش وزن خود را در دوران بارداری کنترل کنید